Thursday, November 4, 2010

siapa pernah mengepau??

entri ini adalah tercetus selepas aku baca kat blog abang bonat shahrulnizam.wordpress.com.

Dalam blog abang bonat ade la ditulis bagaimana masalah ini yang sering kali berlaku remaja terutamanya. aku pon pikir la jugak hal2 mcm ni, sebabnye yang kaki pau pon kebanyakannya remaja jugak! setan tol dieorang ni.

Sebelum aku jadi gile mencarut aku teruskan crite aku. Aku dulu skolah asrama dari form 1 sampai form 5. Mase aku form 1 tu memang sial gile wa cakap lu beb. Mau hari2 aku and the geng kene pau, kene buli dengan senior beb. Nak melawan tu maklomlah, kecik lg. Pikir nak report cikgu pon rase nak tkencing pikir ape la nasib aku kalo senior tau. Mau makan seluar dalam aku.. xnak xnak.

Bile aku form 5, dah tue dah, even tubuh aku xbesar, jangan nak carut aku, turn aku pulak pau and buli junior2 aku. xde makanan?aku pau duit. kalo xpon amik megi secara percuma (kadang2 tanpa keizinan), xde duit?mesti la pau duit.xkan pau bulu ketiak kot?! xde baju nak main sukan petang2?pau lagi.ambik kat ampaian...begitulah seterusnya kalau ade ape2 xcukup.

Kenapa dulu, mase aku form 1 aku rase benda ni xelok tp bile dah form 5 aku buat jugak? Sebab yang makan garam dulu ni,yang tua2 ni yg jd role model kepada yg muda. Kalo kecik2 dulu aku selalu dipukul? Maunye bile besar ni jadi gangster ..

Ok. Penyelesaian untuk masalah ni? Setiap org ade pendapat mereka sendiri namun apa skalipon paling akhir akan bergantung kpd kesedaran seseorg manusia itu binatang not included. Sekalipon sepuluh ribu polis ditugaskan semata2 mengawasi "kaki pau" ini masalah tetap akan berlaku. Bukti? Dah taw sape edar dadah hukum gantong mandatori pon tiap2 ari kita baca paper kes tangkapan dadah 5,6 kilo,ape kes? Inikan pula pau?hahaha...xkan pau nak hukum gantong kot? Ha!macam kes buang anak. rase2 korang lah kan,selesai x dengan terlaksananya hukuman gantung tu? bagi aku xkan selesai jgk...

Jadi, sedar2kanlah diri kita semua. Bukan berkhutbah cuma perbetul diri jua (teke lagu ape).

sape muka lagi bengis dari ni di kecualikan dari entri ini







p/s:
ko nak tengok anak kau kene pau?
ko nak tengok anak kau kene raba?
kene rogol?
kalo xnak jangan ko start dulu

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget