Sunday, October 23, 2011

Gelombang Biru Yang Bongok!!

Hidup 1MALAYSIA!!


Selamat petang buat semua. Hari ni lambat sikit bukak paper. Banyak keje nak dibuat. Tapi macam biasa, bila bukak je Utusan, they always entertain me. Sangat seronok membaca Utusan. Kalau korang baca pakai otak lah kan. Antara berita dalam Utusan yang begitu menarik perhatian aku adalah Kebangkitan Gelombang Biru Di Selangor. Di Bawah sedikit petikan berita dalam Utusan.

Berucap di hadapan lebih 5,000 orang pada Program Nurani Rakyat: Sayangi Selangor, Yakini Barisan Nasional (BN) di SRJK (C) Dengkil di sini pagi ini, Timbalan Perdana Menteri percaya rakyat Selangor sudah dapat menilai baik buruk pemerintahan tiga tahun kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor.

"Dalam tiga tahun ini, banyak masalah dan penyelewengan yang berlaku (di Selangor) disebabkan Menteri Besarnya, antaranya sekatan-sekatan berniaga. Contohnya, pemaju perumahan dikenakan syarat-syarat yang susah (untuk dipenuhi)...dahulu di bawah BN, tak susah.

"Kerana syarat-syarat ini, hidup kita susah, (sedangkan) kita di bawah BN ada pengalaman memerintah selama 54 tahun," kata beliau pada program yang turut dihadiri para pemimpin BN negeri itu.

Di bawah pemerintahan parti korup BN selama 54 tahun, pemaju perumahan dapat banyak sangat projek. Bagus betul ye BN ni. Dan disebabkan BN juga lah banyak sangat projek perumahan di Selangor TERBENGKALAI!! Disebabkan kerajaan BN yang senang meluluskan projek perumahan ini lah banyak rakyat yang melarat, tidur tidak berbumbung diTIPU hidup-hidup oleh pemaju perumahan!!

Kepada masyarakat yang merasakan benar dakwaan daripada Pak Din ni, aku pun percaya juga. Yang aku percaya memang susah nak dapatkan kelulusan berniaga di bawah pemerintahan kerajaan PR di Selangor. Gila susah! Namun itu lah kebaikannya. Kenapa? Sebab setiap permohonan akan ditapis dan diteliti sebaik mungkin. Ini bagi mengelakkan rakyat ditipu sekali lagi oleh golongan-golongan yang tidak bertanggung jawab yang mana ditatang bagai minyak yang penuh oleh kroni utama mereka kerajaan BN.

Tapi ada lagi yang superb kelakar. Perhatikan projek perumahan terbengkalai dekat kawasan korang. Dalam setiap projek perumahan mesti ada satu tugu, aku tak taw orang panggil ape, yang meletakkan nama projek siapa, kontraktor mana, subs dan sebagainya, detail projek tersebut. Tapi jika projek itu tak siap dan terbengkalai, mesti tugu tu hilang kan? Mana pigi? Kerajaan BN bawak lari lah! Takut malu muka. HAHAHAHA!! Lancau BN! Lepas tu kerajaan baru di Selangor, PR pula dipersalahkan! Cam bangsat! 

p/s:
bangun pagi kalau rasa tak selesa, baca Utusan. Pagi anda pasti ceria :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget