Wednesday, June 29, 2011

Kesian Wardina

Nampak gambar kat sebelah Wardina duduk dengan siapa? YB Azmin Ali dari Parti Keadilan Rakyat. Akhirnya membawa fitnah terhadap diri beliau kononnya beliau menyokong gerakan BERSIH, pro pembangkang dan macam-macam lagi lah fitnah daripada blogger-blogger yang tak bertanggung jawab dan bebal kat luar sane.

Pengacara Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot,32, atau Wardina menjelaskan tidak mengetahui Program Karnival Mesra Rakyat yang diadakan di Desa Mentari, Petaling Jaya dekat sini 26 Jun lalu adalah anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR). the star 

Habis tu kalau lah orang ambik gambar korang makan dan berbual dengan Yahudi kire korang Yahudi lah? Ape ke bodoh sangatnye dieorang nih. Mudah je wat assumption macam tu. Tak pasal- pasal stress kak Wardina kite ni. Disebabkan golongan ekstrimis ini lah politik dan perpaduan Malaysia haru- biru jadinya.

Contohnya mudah je. Surau. Di kampung- kampung terutamanya. Sekarang seolah- olah ada surau kerajaan dan surau pembangkang. Yang mengundi kerajaan Barisan Nasional tak boleh masuk surau yang ditadbir oleh orang yang mengundi Pakatan Rakyat. Dan begitu lah sebaliknya. Tengok. Sampai soal ibadat pon berpecah? Kawin. Ada kes keluarga tolak pinangan sebab yang datang meminang dari parti berbeza. Ape ke gila ekstrim dieorang ni!

Daripada perkara yang remeh ini yang akhirnya membawa kepada hal yang lebih besar. Sedangkan antara Melayu berbalah, apatah lagi Melayu dengan rakan- rakan kita dari kaum lain. Ini disebabkan golongan ekstrimis ini lah. Kalau ekstrim seko-seko a.k.a seorang diri tak mengapa. Ini siap menyebarkan lagi propaganda ekstrim die tu!

Tengok perhimpunan BERSIH. Niat awalnya baik saja. Tapi tengok lah nanti. Dengan campur tangan geng- geng ekstrimis ni, yang bebal ni, perhimpunan yang pada awalnya bermotifkan aman akan bertukar kepada riot atau tunjuk perasaan. Kalau pembangkang mereka akan guna rakyat. Pihak kerajaan pula akan memaksa pihak polis campur tangan. Dah berlaga bebal lawan bebal. Akhirnya rakyat yang tidak bersalah lah mangsanya. Kita kalau nak ekstrim pun biar bertempat. Jangan jadi bebal sangat la. Kesimpulannya, golongan ekstrimis ini perlu kita jauhi. Jangan tambah jumlah keldai di negara ini. TQ

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget