Monday, November 21, 2011

Belum Cuba Korang Sumpah Takkan Rasa!! Fiverr

Peluang mendapatkan pendapatan sampingan dan ilmu yang berguna



Assalamualaikum buat semua pembaca blog ni. Kali ni aku nak wat sedikit review tentang salah satu produk terbaru dalam dunia IM Malaysia. Apa tu IM? Aiyoo!! Takpelah. Kita bukan Tuhan semua kita tahu bukan? IM ni maksudnye Internet Marketing. Orang yang buat internet marketing kita gelar sebagai Internet Marketer.

Mesti korang tertanya-tanya kan, motif aku tibe-tibe buat review produk ni. Tuan punya produk bagi upah ke? Hahaha. Tak de lah. Review ni percuma dan dibuat secara rela hati oleh aku. Saja nak mendedahkan kepada rakan-rakan dan korang semua antara sebab kenapa aku ni selalu sangat sibuk a.k.a bz nak mati. Ye betul! Aku salah sorang IM kat Malaysia ni. Hehehe... (Malu tersipu-sipu)

Ok. Straight to the point. Aku cakap taknak tapis-tapis. Nama produk ni Formula Fiverr . Fiverr ni ialah satu tempat di mana orang cari perkhidmatan dengan upah US$5 sahaja. Lebih kurang RM15 kita lah kalau ratenye US$1 = RM 3. Tapi kenyataannya lebih ye. Macam-macam perkhidmatan disediakan. Korang boleh bukak Fiverr.com kalau nak tengok apa perkhidmatan yang ditawarkan dari segenap pelusuk dunia.

Aku selalunya sedikit skeptik dalam pemilihan target perniagaan berdasarkan produk yang dihasilkan. Tapi saudara Mawardee kasik lumat skeptik aku ni sebab produk beliau ni sesuai untuk segenap lapisan masyarakat tanpa mengira umur. Geram aku dengan Mawardee ni. Kenapa sesuai? Sebab senang. Korang tak perlu mempunyai penguasaan IT ataupun komputer yang meluas pun. Kalau pandai on komputer atau laptop atau tablet dan reti bukak internet dengan tekan mozilla firefox atau chrome atau bagi expert class kami pakai Lunascape, itu pun sudah cukup tuan-tuan dan puan-puan. Tak perlu pandai programming language, tak perlu pandai seo, coding atau ape-apelah. Kerana dalam produk beliau ni, beliau tunjuk ajar dari A sampai Z. Fiverr tu ape kebendanya pun dia explain sampai habis.

Ini paling best. Produk Formula Fiverr beliau ni dalam bentuk VIDEO dan dalam BAHASA MELAYU! Bahasa melayu surat la bukan loghat Kelantan ke Penang ke Negeri Sembilan dan sebagainya. Menambahkan ke-awesome-an beliau. HEHE.. Tambahan lagi beliau ajar satu-satu bagaimana nak ambik order dan siapkan order dari pelanggan. Dan yang diajarnya pula sonang sajo. Ada yang tak sampai seminit pon siap. Mudah kan? Tak mahu? Rugi. Kami IM dah buat ribu dah adik kakak oi. Sebab tu aku geram ape kes la Mawardee ni bongkar rahsia kami ni. Tapi takpelah sebab konsep IM di Malaysia ni " Kita Kongsi Segalanya". Macam tema blog aku kan? HEHE... Tapi bukan free lah. Sebab kami dulu nak cari ilmu ni banyak berkorban masa, duit dan tenaga ( kalau aku siap cancel dating dengan awek.awakkk...sori naik lori)

Gambar muka depan Fiverr


Aku sebenarnya runsing dengan masalah pengangguran di Malaysia skang. Bukan keje takde, tapi korang terlalu memilih dan malas. Ape kelas kerjaan 7E, McD, KFC. Dik.at least dapat juga gaji tiap bulan darp menganggur? Non-ado! Jadi sebelum menemukan kerja impian korang tu, cuba lah Formula Fiverr ni. Bukan mahal pun. RM60 je dik. Modal RM60 tiap bulan kalau hasil RM100? Ok la tu. Korang keje sehari 2,3 minit je depan laptop tu! Kalau rajin korang anggar sendiri la korang dapat berapa. Kita usaha lebih Tuhan bagi lebih. Modal sekali je dik tapi manfaat yang kita dapat? Lama dik. Sampai bila-bila. Ilmu ni sampai bila-bila pembaca semua.

Satu lagi, jangan suka sangat dengan iklan Rm9000 tu. Itu dia. Korang yang baru nak start kalau dapat RM50 pun syukurlah. Buat slow-slow lama-lama bertambah la tu. Tapi aku cukup pasti korang kalau ikut yang Mawardee ajar dalam Formula Fiverr ni korang akan dapat lebih. (Aku buat jadi aku tahu).Bayaran dalam US Dollar ni. Aku yang memang dah lame buat pun beli. Ingat. Orang tamak selalu rugi. Dan sentiasa bersabar. Usaha kena kuat! Semangat kena kental. Kita hidup dalam dunia yang penuh persaingan. Siapa malas kena tinggal. Siapa tidak sabar orang benci.

Kepada pembaca blog ni yang masih student tu a.k.a budak lagi, try lah. Dari buang masa dating 24 jam, facebook chat berjam-jam, sms awek, luangkan masa kejap je. Wat keluar RM60. Beli Formula Fiverr ni. Tengok video. Buat satu-satu, seketul-seketul apa yang dia ajar dalam video ni. Kalau korang nak merasa duit pertama dari IM boleh cuba. Cukup gemuruh dik, abang, akak semua perasaan hati ni bila dapat hasil. Tak payah jumpa customer. Dia order, bayar, kita buat. Ye betul. Customer bayar dulu baru kita buat. HEHE.. Masa free kita buat lah. Duit dah masuk :) Tapi ini bukan skim cepat kaya. Lepas terima duit kena buat keja ye :)

Panjang pulak review ni. HEHE..mesti korang bosankan? Kalau bosan klik sini Formula Fiverr atau klik banner atas tu. Baca sendiri kat website beliau. Sebenarnya geram dengan dia. Menambahkan lagi saingan. Tapi takpelah. Kita sama-sama mahu maju.


p/s:
tulisan warna oren korang boleh klik untuk info lanjut.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Bird Gadget